Ett tag sedan

Har inte bloggat på ett tag för jag inte har haft tid men nu har jag på typ 3 dagar? :)
Idag har jag jobbat och det är inte jätte skoj precis men rätt lynt och ok. Träffade på en kompis som jag gick nyss i samma klass som :)
Helgen spenderades med min fina pojkvän :) Åkte till han på lördag och sov där till igår, den killen är verkligen underbar! :)(L)
Annars har det inte hänt så mycket mer än att jag spillde ut sås på mig idag på tröja och byxor så det ligger i tvättmaskinen nu :p bra tjej (Y) haha..




I tidningen

Haha stod i tidningen (Y) :P


Första dagen på jobbet

Första dagen på jobbet på willys :) Började med att Ulf hämtade mig hemma och körde mig dit, han gick med mig in och jag fick träffa chefen som hette Niklas, sen fick jag följa med han så jag fick kläder och han visade mig runt :P jobbade från 9 till 5 och jag fick packa upp varor och sätta allt på plats och sånt :) helt ok var det! Träffade en kille som var riktigt shyst, han praktiserade också som jag :p Tiden gick väldigt fort för man är i arbete hela tiden :P man fick ta rast när man ville och all mat låg framme så man fick ta vad man ville ha :P senare tog jag och han Elias en glass, haha riktigt lynt är det där :P kommer jobba 5 dagar i veckan måndag till fredag och tjänar egna pengar ;)
Gick till bussen när jag hade slutat och då var Daniel i närheten så han väntade med mig till bussen kom :)(L)


Bild när jag tagit på mig kläderna :)






Praktisera på willys i Ystad

Var nyss ute en runda med Gibson, fy vad det är kallt ute men ändå rätt skönt :) Åkte till Skurup innan idag och Ulf hämtade upp mig vid stationen, åkte till lantan och han skulle äta lite frukost så vi satt och snackade i matsalen. Efteråt visade han alla djuren som dom har på skolan, så som hästar, kaniner, marsvin, liknande möss, allpacker?, kor, får och fåglar :p fina djur faktiskt :) Efter det körde han mig hem och när jag kom hem efter en liten stund så ringde han och berättade att chefen eller något på willys i Ystad sa att jag kunde börja på torsdag och testa på :) så ska praktisera där och se hur det går :D NIce (L)

Gamla bilder

Har inte så mycket att göra nu så lägger upp lite gamla bilder, bjuder på dom :)










Haha jag och syrran





















En kvinna stal min mobil, nooo! :D



Morgonen

Kom nyss hem, åkte till skolan kl 9 och gick till Jennie direkt och fick skriva på papper sen gick jag upp till min korridor och packade allt och lämnade mina böcker och snackade lite med min mentor. Nu ska brevet bara skrivas på av mamma och pappa sen ska de skickas tillbaka och då skriver de ut mig :) Åkte till Skurup efter för mamma handlade sen gick vi till trend och jag handlade ett par byxor, en tröja och 2 par trosor för jag hade presentkort där :) Imorgon ska jag till Skurup för att träffa Ulf som jobbar på nils holgersson :)

Ansiktet - Äckligt


:)(L)

Bloggade inte igår för jag åkte till min lilla Daniel, mitt jojo kort funkade inte när jag skulle ta tåget till Ystad så jag hoppade på ändå fast dom såg inte mig som tur var annars hade jag fått betala 800 kr, inte så skoj :)
Vi kollade film och sen gick vi ut letade restaurang fast helt fullt på 3 ställen så vi chansade på någon sen :p Det var jätte go mat och det var riktigt mysigt :) sen gick vi hem till han igen och kollade tv. :) Har dessutom ett förhållande med världens underbaraste person sen igår, hihi som då är Daniel :)(L)
Imorgon ska jag till skolan som vanligt, ska gå direkt till studie saken som jag hade möte med, ska få papper av henne som jag och mamma ska skriva på för jag ska hoppa av skolan, sen ska jag upp och packa mitt skåp :)
Nu ska jag äta lite och sen hitta på något, det snöar dessutom rätt mycket och har gjort ett tag nu :( inte OK!


Bild från idag när vi tog en runda!


Gibson tror att jag ska kasta hans leksak så gör han volt? xD

20 Januari 2012

Inte säkert att jag skriver imorgon för jag ska åka till "D" och stannar där förmodligen hela dagen :)
Bjuder på en gullig bild på Gibson som togs imorse :)(L)





Slutar skolan på måndag

Fredag och känner att det går riktigt bra nu :)
Hade möte innan idag i Skurup och jag slutar skolan redan nu på måndag, ska in till skolan på måndag för att tömma skåpet och ge tillbaka nyckeln till skåpet och lämna allt, känns sjukt skönt :) Ena gubben sa att jag får förmodligen praktikplats inom 2 veckor, så hoppas på det :)
Har lite ont i huvudet idag igen och känner mig lite sjuk, har dessutom en bula på huvudet sen igår från jag nästan svimmade, den gör ont xD men allt rullar på ;)(L)



Kelly Clarkson - Stronger


Hemma från skolan

Torsdag idag och är hemma från skolan för när jag var på tåget påväg till skolan så började jag må illa och blev helt snurrig, när jag kom av tåget så kändes de som jag skulle spy så jag tog tåget hem igen så gick och la mig direkt i soffan och har legat här hela dagen.
Föll ihop dessutom innan, riktigt äckligt.
Imorgon ska jag på mötet i Skurup, får se om jag orkar gå till skolan sen efter :)

Norlie & KKV - Tröjan du hatar


17 Januari 2012

Tisdag idag, bara skola idag och sen hade jag ett samtal med min mentor och en annan gubbe :p
Just nu gör jag inte så mycket mer än lyssnar på musik och saknar min "D" :) men ska hem till han imorgon efter skolan :D (L)
Längtar till fredag för mitt samtal med 2 gubbar i Skurup, höra vad dom har att säga :)

Måndag

Måndag idag och hade skön sovmorgon idag :) vaknade halv 11 och tog det lugnt, tog tåget 12:15 och började inte min lektion från 13:45 så jag och Elin gick till guldfynd för hon skulle fixa en sak :) sen gick vi till skolan och väntade till lektionen skulle börja :) sen tog jag tåget hem och gick hem, 1 lektion på hela dagen. löönt :p
Ska ha möte med 2 gubbar på fredag halv 9 på morgonen så får ta ledigt dom första lektionerna jag har på morgonen.
Just nu lyssnar jag på musik och äter go chokela :D(L)

Som ni ser har jag ny header som Bea gjorde till mig, tackar! :)(L)

Igår

Söndag idag och bloggade aldrig igår för jag hade inte tid :p
Vaknade och fixade mig direkt sen åkte jag och mamma till Ystad för hon skulle handla kläder och annat, åt på max sen mötte jag upp fina "D", vi gick till pressbyrån och köpte presentkort för bio för man kan inte boka biljett om man inte har presentkort eller något annat kort. Efter de gick vi hem till han och kollade film, runt 6 gick vi mot bion och halv 7 började den. Filmen var faktiskt bra, lite spännande också :)
Efter filmen gick vi till hemmakväll för de var as kallt ute så vi fördröjde tiden där :p xd sen åkte jag hem efter en underbar dag! :)(L)

Fredag den 13de

Fredag den 13de idag och själv har jag inte haft någon otur mer tur kanske :)
Stannade hemma från skolan igår och idag för jag hade ont i huvudet och ryggen men de känns bättre nu :)
Ringde arbetsförmedlingen igår och skulle snacka med en som heter marie och få ett möte med henne men hon ville att jag skulle snacka med en gubbe på nils holgersson i skurup så ringde dit idag och snackade med han, ska maila han ikväll och få ett möte nästa vecka :)
Imorgon ska jag åka till "D" sen på kvällen ska vi se bio :D Vi ska se Hamilton med Mikael persbrandt som går premiär idag :P hihi. (L)




Onsdag

Onsdag idag och varit i skolan idag, blev utstlängd från första lektionen idag för jag inte hade gjort läxan, 2 andra hade inte heller gjort den men de brydde hon sig inte om? :s cp lärare..
Efter skolan igår mötte "D" mig på torget, vi tog en fika på stan sen gick vi en runda och sen upp till hans lägenhet. :) glömde min väska hos han men den får jag ta en annan dag :D
För övrigt mår jag sådär men "D" får mig på bättre humör, det bästa som hänt mig var att träffa han :)(L)





Första skoldagen idag

Var med "D" igår och han är en riktigt fin påg :D kollade lite på tv och film sen gick vi en runda och sen gick upp till hans lägenhet igen och mös med hans kise :)
Idag var det första skoldagen efter jullovet. 2 veckor sen praktik men den ska inte jag gå på för jag vill inte jobba med barn så ska inte dit. Ska ha samtal imorgon med studieledaren eller vad hon är och med mamma så får skjuts till Ystad imorgon så slipper ta tåget :)



Gibson 7 månader!

Idag fyller Gibson 7 månader, grattis på den lille killen :)

Gamla bilder när vi fick han för 5 månader sen :)









Nya bilder tagna idag




One Direction - What makes you beautiful


:)

Kan ladda upp bilder nu igen men de tar en liten stund att göra det, ingen aning vad den håller på med men glad att det funkar igen! :D(L)

Skorna jag köpte på bo ohlsson och stora håriga Gibson ville vara med på fotot ;)





Fredag idag

Fredag idag och håller nu på att laga nudlar, hihi :)
Åkte till "D" igår, vi gick hem till hans lägenhet som var riktigt liten men gullig xD vi kollade film sen gick vi och tog kaffe på pressbyrån för max hade stängt sen gick vi till hamnen och snackade lite sen gick vi mot tåget för jag skulle hem. Han är en riktigt snäll och gullig kille :) träffas kanske på söndag igen? :)(L)

Imorgon blir Gibson 7 månader :)

Åker om 1 timme

Sitter nu med ansiktsmask, och om 1 timme åker jag till Ystad :)
btw om 2 dagar blir Gibson 7 månader, stor pojke han börjar bli nu :D han ser ut som ett lejon med all hår han har runt huvudet xD as gullig är han! :)




Tidsfördriv

Tidsfördriv! :)

 

1. Är du singel? - Ja

2. Har du någonsin förlorat en nära vän? - Yes
3. När var sista gången du verkligen skrattat? - Innan idag åt en as rolig sak såklart :)
4. Något är fel, den första personen du vänder dig till? - Några st
5. Är det någon som inte gillar dig längre på grund av något du gjorde? - Antagligen?
6. När var sista gången du grät mycket? - Vet inte
7. Är det någon du vill göra allt med? - Vet inte än :)
8. Hur många kan du berätta allt för? - Ett antal st
9. Har du någonsin sett en fallande stjärna? - nej

10. Har personen du senast höll i handen någon betydelse för dig? - Nej
11. Beskriv dig själv med ett ord? - Fiah ;)
12. Fullständigt namn? - Sofia Ellinor Persson
13. Favoritlåt? - Ingen speciell
14. Favoritfärg? - Rosa
15. Bästa vänner? - Elin, stoffe, andre m.m
16. Gråter du ofta? - Nej nu är jag happyface :)
17. Vart bor du? - Skåne
18. Vem kramade du senast? - Elin :)
19. Har du varit olyckligt kär någon gång? - Ja

20. Vem pratade du med senast? - Andre
21. Röker du? - Nej
22. Är du kär just nu? - Små gillar någon :)
23. Vem kan du berätta allt för? - Mina närmsta


Bo ohlsson idag, nu Bad teacher!

Var på bo ohlsson i Tomelilla idag, handlade en del men kan inte ladda upp bild på allt för det laddas inte upp, vet inte varför.
Köpte i alla fall ett par jätte snygga skor, godis och sen bara små saker! xD
När jag kom hem så färgade jag jessicas hår brunt, det blev faktiskt bra för att vara första gången man färgar hår ;)
Ska nog sätta på filmen Bad teacher, har sett den en gång innan men den är riktigt bra faktiskt :)
Ha en trevlig kväll! (L)



Imorgon bo ohlsson

Träffade Elin en stund innan idag när hon var ute med sin hund, länge sedan man träffade henne så vi tog ett litet snack :) Hon fick sin julklapp av mig, kanske lite sent nu men bättre sent än aldrig :D jag fick en julklapp av henne men ska få en till nästa gång vi ses :o xd jag fick fransk manikyr, så kul att fixa naglarna så det gillade jag! :D
Just nu gör jag inte så mycket, lyssnar på musik och imorgon åker man till bo ohlsson i tomelilla, se om där finns något fint :) Längtar såå tills torsdag! :D(L)




1 Januari

Söndag idag och inte bara de, 1 januari ;)
hihi.. nyår igår, åt dyr go mat sen glass och lite annat i till efterätt :) innan 12 slaget stack jag, jessica och tobbe ut bakom huset och smällde raketer, riktigt fina och skoj var det :)
Satt uppe till 4 på morgonen för jag inte alls var trött men fick dra mig till sängen för att få lite sömn :p
Längtar till nästa helg då ska jag träffa en underbar person! :D(L)




RSS 2.0