Min reaktion när jag ser mig själv i spegeln.

Haha typ: VAFAN?! :O nä men jag vet inte O.o Tror inte jag tänker alls faktiskt XD En vardaglig sak :p
hihi det var mitt svar :D

Idag: hejhej :D jag skrev innan ett inlägg när jag var i skolan, jag slutade inte halv 4 för vi fick gå 3 kvart tidigare så jag tog en tidig buss så kom hem halv 4 istället :)
Skit skönt. Annars gör jag inte så mycket, försöker hitta sidorna jag har i prov tills imorgon men kan inte hitta dom XD haha det provet jag skulle ha gjort för typ 10 veckor sen eller något XD

Min reaktion :D

I skolan.

Sitter i skolan på mediateket med Elin och Emma och har skiit skoj! :D
Slutade matten 20 min tidigare än vad vi skulle för min lärare skulle göra något :)
Börjar musiken om 15 min och slutade halv 4 idag :p
hihi nu ska jag nörda facebook! :D byebye(L)

30 Mars 2011

Har nyss käkat och kom hem från Ludwig innan de :) Vi var i typ bara 2 timmar men vi hann äta våfflor :D
Har SO läxa tills imorgon och jag paaallar inte göra de :o vi ska ha läxförhör så jag får hitta något i texten som jag kan kunna tills imorgon :p men orkar inte lära mig mycket :D
hihi hejdå! :)(L)

En bild på mig själv som är tagen utav någon annan.

Bilden är tagen när jag gick i 6 an av Linda :)


Oreo.

Kände för att blogga lite nu :)
Just nu gör jag inte så mycket mer än lyssnar på lite bra musik. Imorgon är onsdag och inget speciellt händer då men ska kanske med Ludwig hem efter skolan om han vill.
Har so läxa tills torsdag och no prov till fredag, fast jag har haft det provet i veckor nu men har bara sagt att jag gör det nästa vecka så MÅSTE göra det på fredag XD
Sen på lördag ska vi som går på musiken i skolan åka till Ystad för att gå på en konsert så slipper vi att gå länge på torsdag nästa vecka för det är en lördag vi offrar :)
Har egentligen sovmorgon imorgon men mamma har fått jobb så hon kan inte köra mig så får ta bussen som vanligt och vänta 1 timme fast jag har Elin att vara med, vi ska förmodligen gå till coop och handla kakor, Oreo som Sarah älskar :D hade inte smakat dom innan sen hon bjöd mig och Elin och det var igår :p Sjukt goda! :D(L)

Vrid - slicka - doppa!


Min favorit film.

Jag har tyvärr ingen favorit film, gillar mest komdedier och då är det dom flesta filmerna där ;)
Kort svar men rak på sak! :D(L)

En bild på det jag köpte senast.

Detta var de jag köpte senast i Ystad! :)


Vad jag åt idag.

Jag väntade med detta inlägget tills senare idag så skriver de nu ;)

Till frukost åt jag varma bullar som jag gjorde i ugnen och till middag så åt jag något med potatis och något annat XD vet inte vad :P Och sen ska jag äta upp min Ben & Jerry glass :D Åt bara lite sist så varar den längre ;) Det är vad jag har ätit idag! :D(L)

En person jag vill byta liv med för en dag – och varför.

Jag hade inte direkt velat byta liv med någon för en dag men var jag tvungen att göra det så hade jag valt en kändis liv för jag hade velat se hur dom har det men vet inte vilken kändis men det kvittar! :D (L)

Våffeldagen idag!

Idag är det våffeldagen och det kom jag på nyss fast jag åt våfflor innan XD :D
Smart skalle, men ha en bra våffeldag alla! :)(L)


Phish food (L)

Åt min Ben & Jerry glass innan och den var helt OK :D men jag bara ääälskar phish food, min älsklings Ben & Jerry glass!! :) (L)


Ben & Jerry glass!

Mamma sa till mig innan att hon har köpt Ben & Jerry glass till mig :D EN STOR också :O ÄLSKAR DEEE!! (L) haha ska inte överdriva men det gör jag inte ;) jag är galen i Ben & Jerry glass :D Har inte smakat den förr så det blir lite spännande ;) Det var typ kakor med choklad & kolasås :D mumms! så ska käka det sen eller snart ;)(L)

Mamma sa också att min farmor har kanske cancer :o hon ska in och kollas någon dag men vet inte när. Hon har typ cancer i buk saken O.o vet inte men något sånt :O Allt händer nu! :s
Innan hade hon cancer i tinningen men nu någon annanstans, sjuukt!

Ska käka denna snart!


Lite blandade Ben & Jerry glassar!


Innehållet i min väska.

Haha kan inte svara på detta, använder absolut ingen väska :) Men om jag hade väska så hade jag nog haft, pengar, mobil och nödvändiga saker :D

Min dag.
Idag är det fredag och det är jääätte skönt! På måndag har jag matte prov och jag fattar inte alls vad vi gör på matten och glömde min mattebok så det kommer ju gå jätte bra :)
Elins lillasyster fyller 13 år idag så vi äggade henne och mjölade :D skoj :p hon tyckte först det var kul men sen blev hon lite sur XD
Ikväll ska jag inte göra så mycket och vet inte vad som händer i helgen men byebye! (L)

Sally (L)

Jag saknar dig så oerhört mycket!!
Du försvann ungefär vid denna tiden igår men det känns som en evighet :'( (L)












Någonting jag ångrar.

Att säga någonting jag ångrar är väldigt svårt :s Jag ångrar saker från när jag var mindre och saker nu så jag kan inte välja ut en sak. Kan tyvärr inte svara på det. (L)

2 april 2001 - 23 mars 2011

2 april 2001 - 23 mars 2011

Sally (L)







En bild på mig själv för ett år sen.

Lägger upp 2 bilder på mig från förra året när jag var blond. (L)



En fjantbild sen förra året vid julas.

Färgade håret innan.

Färgade håret innan och det blev inte så bra för jag hade så mörk brunt innan, blev röd som fan i hårbotten för jag hade utväxt men det blev ingen förändring annars :( Det ser bara såå kul ut i hårbotten XD men blev lite besviken :O

Mitt drömbröllop.

Jag har inget drömbröllop, har aldrig drömt om mitt bröllop precis XD
Tror jag hade velat ha ett tradionellt bröllop som dom flesta har :) Kommer inte gifta mig på några år så tänker inte på det nu! ;)


Hemma från Ystad.

Har kommit hem från Ystad nu :D
Jag fick inte tag på byxor som jag ville ha, hittade inga snygga alls! :o Så handlade lite annat som behövdes ;)

Köpte röd hårfärg för jag vill testa och se om jag passar i rött :) tycker rött hår är jätte fint!


Ett par leggings!



En söt tröja som jag bara var tvungen att köpa! :D


Foundation

Mot Ystad snart.

Har nyss fixat mig och är klar för att åka till Ystad :) Jag vet inte riktigt vilken tid vi åker men det blir snart :)
Jag hoppas på att jag hittar ett par byxor för det har jag inte köpt på snart 2 år säkert :s Och dom jag har börjar bli lite små XD haha så måste hitta ett par :)
Om vi hinner så går det ett tåg 12:45 så får se om vi tar de ;)(L)

Fjantbilder gillas!! :D(L)

Fjantbilder gillas!! :D(L)




Studiodag imorgon!

Tänkte blogga lite ;)
Kom nyss ut från duschen och dricker apelsin juice just nu, så gott! ^^ hihi..
Imorgon har jag studiodag så jag & Elin ska åka in till Ystad och shoppa & lite sånt :D skojsigt!
Har dessutom klippt mig idag efter skolan & imorgon ska jag handla hårfärg och färga det men vilken hårfärg det blir blir en hemlighet tills imorgon ;)
Annars gör jag inte så mycket och vet inte vad jag ska skriva :p men BYEBYE!! :D(L)


En bild på ett ställe jag vart på.

Jag har varit på många ställen men jag tar de stället jag var på sist, det var Italien i höstas :)
Jag har inte så bra bilder och inte många på denna datan så jag tog dom jag hade på mobilen XD så ni får nöja er med dom ;) Det var varmt varje dag och det bästa var att bada i medelhavet!(L)
Har bara på typ konstiga och ovanliga växter :p











En skalbagge som satt på fönstret XD


Någonting jag oroar mig för.

Jag oroar mig inte för någonting så kan inte svara på de :)

Idag har jag inte gjort så mycket, imorgon är det skola igen men på tisdag är jag ledig för det är studiodag då ska jag och Elin förmodligen till Ystad & handla :D
Bye(L)

En bild på mig idag och vad jag hade på mig.

Vad jag hade på mig idag var mjukisbyxor, ett linne och mina hello kitty tofflor för det är lördag, då ska man ha myskläder! :D(L)


Bild på mig och min bästa vän.

Min bästa vän är Elin :) Vi har alltid roligt tillsammans & kan snacka om allt. Vi bor även grannar och har varit bästisar sen blöjan ;)
Lite gamla och nya bilder :D(L)

Elin och jag i början av 7 an alltså 2 år sen ;)


Lite blandat.


Svin gammal bild på Elin, jag & Fanny :p


Så små så!










Fick skolkläderna idag.

Idag är det fredag och det är jätte skönt :)
just nu gör jag inte så mycket mer än att lyssnar på musik ;)
Vi i klassen har beställt såna skolkläder och vi fick dom idag :D svin skoj!

Tröjan framsidan. Det står: Känn er inte misslyckade för ni inte gick i 9I, Alla kan inte vara bäst.




Baksidan står det alla i klassens namn.



Och mjukisbyxor där det står Fiiah :) Älska dom ;)

En dålig vana jag önskar att jag inte hade.

Jag tror inte jag har direkt en vana men jag är beroende av oboy, om jag inte dricker de varje dag så känner jag sånt jobbigt sug efter det och bara måste ta XD Det önskar jag att jag inte hade för jag vill inte vara beroende av de för det är inte nyttigt :) Jaaapp.

Berättar om min dag istället ;)
idag är det torsdag och jag gick länge idag, sen följde jag med Ludwig hem, han gjorde scones och vi sov mest XD Sen imorgon ska jag inte göra så mycket men det är freeedag!! :D(L)

Vad jag skulle göra om jag fick 1 miljon.

Haha jag skulle handla handla handla kläder kläder kläder XD allt snyggt jag såg :) sen skulle jag åkt på en resa med bara sol & bad, och sen lagt undan resten av pengarna ;)
Haha väldigt kort men det är de jag hade gjort :)

Kan berätta om min dag.
Idag är det onsdag tror jag XD och dagen i skolan började med nationella prov i NO, svin jobbigt och den sista delen tyckte jag var svår så jag fattade inte ett skit :) Och vi satt ungefär 3 timmar sammanlagt. Så vi slapp Engelska och gympa, efter maten så hade vi SO men kollade bara på film, alltså hitler :p Sen hade jag min sista och vanliga lektion alltså B-språk och då satt jag bara och glodde och inte gjorde ett skit :) Så kul dag! :D

Typ av killar jag faller för.

Typ av killar jag faller för är väl snälla, charmiga, romantiska och roliga killar :)
Ja vet inte mer vad jag ska skriva :p Men idag är det tisdag och har bara varit i skolan.
Har inte så mycket att skriva ;) Bye(L)

Någonting jag vill ha mer än nåt annat just nu.

Ehhm ja det är en bra fråga :p
Men nya kläder, har inte handlat kläder på skit länge för jag inte har haft pengar för jag handlar upp dom på allt annat skit XD Så nya kläder vill ja ha mer än nåt annat just nu :)

random kläder.

Cigaretter innehåller..

Hittade på någons blogg detta och tänkte också lägga in det, något man inte visste fullt ut.

Cigaretter innehåller..

Ammoniak: Mycket irriterande på slemhinnor

Arsenik: Nervskador och är cancerframkallande.

Formaldehyd: Cancerframkallande.

Nitrosaminer: Cancerframkallande

Nikotin:Starkt beroendeframkallande, mycket giftigt i stora doser

Glykol: Skadligt för nervsystemet och njurarna
.
Kolmonoxid: En osynlig och luktfri gas. Vid höga koncentrationer blockeras de röda blodkropparna så att syret inte kan transporteras runt i kroppen.

Tjära: Fastnar i lungorna. Röker man ett paket cigaretter om dagen i ett år får man i sig mer än 1dl tjära.

Vätecyanid: Ett färglöst, mandelluktande gift som använts för att avrätta människor i gaskammare.


Skola imorgon.

Idag har jag inte gjort så mycket för det är söndag, bara tagit det lugnt. Skola imorgon och det suger :( skola är såå drygt :o Har också 2 nationella prov denna veckan tror jag i NO.
Jag tycker denna helgen har gått segt och det är faktiskt rätt skönt :) känns som det var skola sist typ förra veckan XD hahah..
Just nu gör jag inte så mycket, lyssnar mest på musik :)
Bye (L)

Mina mål/drömmar/önskningar.

Det är jätte svårt att bara komma på mina mål, drömmar & önskningar men mina drömmar är att åka till Mallorca och stanna där 1 vecka, bara slappa, bada, sola och ligga på stranden hela dagarna :) det är något jag har velat länge. Mamma vill också dit men det kostar också :o Men jag VET att jag kommer åka dit en dag ;)

Just nu kan jag inte komma på mina mål och önskningar men jag har nog några ;)(L)


Min favorit årstid och varför.

Min favorit årstid är såklart sommaren, för jag älskar värme, sola, bada & inte gå med så tjocka kläder och äta jordgubbar :)
Jag älskar också sommarkläderna i butikerna :) Men jag hatar en sak med sommaren :o det är insekterna och speciellt spindlarna :(
Mer har jag inte att säga än att jag också fyller år på sommaren ;)(L)


Kvälls blogga.

Hallå :) tänkte kvälls blogga lite ;)
Kl är 23:16 och jag sitter och kollar på tv, finns inte så mycket att kolla på xD
Idag slutade jag 12:40 så mamma hämtade mig och Elin sen har jag inte gjort så mycket :)
hihi har inte så mycket att säga så skriver mer imorgon ;)(L)

En person jag vill träffa just nu.

Hmm.. jag vet inte riktigt vem jag vill träffa, när jag hör "en person jag vill träffa" så tänker jag på kändisar, det finns såå många kändisar jag hade velat träffa så det är svårt att bara säga en, men en kändis som jag har älskat så länge jag kan minnas är Britney Spears, jag älskar hennes gamla och nya låtar. Så ja det är en person jag hade velat träffa just NU! ;)(L)


En bild på mig + 10 fakta om mig.

1. Jag är brunett men igentligen blond.

2. Jag har ett beroende och det är choklad nog som alla vet XD

3. Jag tror på spöken.

4. Jag gör aldrig mina läxor (bara prov om jag orkar)

5. Jag är livrädd för spindlar & hajar.

6. Jag älskar att shoppa och mår jätte bra av det.

7. Jag slösar upp alla pengar på barnbidraget innan jag ens har fått de, så när jag väl behöver köpa något så har jag inte pengar till det.

8. Hela mitt namn är Sofia Ellinor Persson och jag skrev det för jag inte kom på något :)

9. Jag är en hyper & flummig person :D

10. Jag kan inget något ämne i skolan bra.


10 Mars 2011

Dag 1 – En bild på mig + 10 fakta om mig.
Dag 2 – En person jag vill träffa just nu.
Dag 3 – Min favorit årstid och varför.

Dag 4 – Mina mål/drömmar/önskningar.

Dag 5 – Någonting jag vill ha mer än nåt annat just nu.

Dag 6 – Typ av killar jag faller för.

Dag 7 – Vad jag skulle göra om jag fick 1 miljon.

Dag 8 – En dålig vana jag önskar att jag inte hade.

Dag 9 – Bild på mig och min bästa vän.

Dag 10 – En bild på mig idag och vad jag hade på mig.

Dag 11 – Någonting jag oroar mig för.
Dag 12 – En bild på ett ställe jag vart på.
Dag 13 – Mitt drömbröllop.
Dag 14 – En bild på mig själv för ett år sen.
Dag 15 – Någonting jag ångrar.
Dag 16 – Innehållet i min väska.
Dag 17 – En person jag vill byta liv med för en dag – och varför.
Dag 18 – Vad jag åt idag.
Dag 19 – En bild på det jag köpte senast.
Dag 20 – Min favorit film.
Dag 21 – En bild på mig själv som är tagen utav någon annan.
Dag 22 – Min reaktion när jag ser mig själv i spegeln.
Dag 23 – En låt som får mig att gråta.
Dag 24 – Mitt favoritprogram – och varför.
Dag 25 – Min favorithögtid.

Detta blir mitt 401 inlägg.

Detta blir mitt 401 inlägg :) hihi..
Idag är det torsdag och skulle igentligen gått länge idag men pallade inte sista lektionen som varar i 1½ timme så mamma hämtade mig. Slapp också bild idag så det var skönt :) kunde haft sovmorgon om man bara visste det XD
Så nu gör jag inte så mycket :p Imorgon är det sköna fredag igen :D Älskar fredagar men vem gör inte det? ;)
Ha en fortsatt bra dag! puss (L)

9 Mars 2011

Tjena ;)
Har kommit hem från skolan och gör inte så mycket just nu.
Imorgon är det torsdag och jag går länge då :p svin kul eller inte :D
Jag har sååå mycket att skriva om, noot!

Ge bra förslag om vad jag ska blogga om! ;)(L)

Godmorgon på er alla!

Godmorgon på er alla! :)
Kl är nu 08:55 när jag skriver detta :p Mamma kör oss ungefär 10-15 över så hinner blogga lite :D
Idag är det onsdag som det är varje vecka XD När jag kolla mitt schema så trodde jag det var torsdag haha förvirrad om något :o
Skriver mera när jag kommer hem ;) (L)

Gokväll!

Gokväll! ;)
Håller just nu på att färga mina ögonbryn för dom har ljusnat lite och vill ha mörkare ;) När jag höll på att röra runt i smörjan så kom mamma och frågade om jag kunde färga hennes ögonbryn sen O.o hahah hon har blonda som jag och hon ville ha lite färg sa hon så ska göra de sen XD hon kommer se rolig ut men jaja ;)
Annars har jag bara duschat och inte gjort så mycket :) har ingen läxa så det är skönt! :D
Ska strax tvätta väck mitt och göra mig redo för mammas ;)
(L)

Gammal bild som jag lagt upp förr ;)


Ny header.

Som ni ser har jag en ny header & den gjorde Bea till mig igår :) Eller hon ville göra en så jag tacka inte nej :D hade den förra ett rätt bra tag ju ;)
Idag är det tisdag fast det känns som onsdag, varje tisdag känns som onsdag XD i mitt huvud känns det som tisdag inte existerar :p Jaja.. Inte så mycket har hänt idag så det är skönt :)
Imorgon har jag sovmorgon och det är så jäkla skönt, har känt mig trött varje dag men på onsdagar känner jag mig mer utvilad för jag sover 1½ timme längre :p inte så mycket längre men lite :D
Bye (L)

Länkar lite bloggar.

Länkar lite bloggar som är mina kompisar :)



http://beaaabus.blogg.se




http://elinsvanebjar.webblogg.se/

En mycket gammal bild på Elin som jag hittade på datan! :)



http://nicoolejonsson.blogspot.com/



http://metamorphoses.blogg.se/


Har ingen bild på Sarah, sry! ^^



http://mariemalm.blogg.se/




Har inte bloggat så mycket på den senaste tiden!

Har inte bloggat så mycket på den senaste tiden.
Idag är det måndag och jag har varit i skolan och sen åkt hem :D det är allt XD nä men.. jag, Elin och Isabelle slapp vårt b-språk för vi skulle träna på vår låt "finns det någon annan" som vi har på musiken, mycket kul :) jag lärde léende guld bruna ögon på piano XD haha sen skulle vi testa sjunga i mikrofonerna och Isabelle skulle spela trummor så kom det in folk hela tiden :o så pinsamt men jaja :p
Jag är så grymt trött idag :o direkt när jag vaknade imorse orkade jag inte gå upp men var tvungen ändå och på bussen höll jag på somna och sen när jag kom hem så slockna jag lite :p trött som fan!
Bye (L)

Söt bild! :)


5 Mars 2011

Ge förslag på vad jag ska blogga om! (L)

SO prov imorgon igen.

Hallå! har kommit hem från skolan och läser på mitt SO prov som jag har till imorgon, vi hade det idag och jag kunde bara 2 saker så min lärare sa direkt att jag skulle göra om det imorgon XD och hon ringde hem till min mamma :s asså varför det igentligen? O.o haha.. så nu får jag läsa på lite men Nicole hjälpte mig i skolan så jag skrev ner lite saker så jag läser på det och försöker lära mig det ;)
Imorgon är det torsdag så jag går länge men inget annorlunda händer förmodligen :)
Byebye! (L)

Sovmorgon.

Hejsan :) Har sovmorgon idag och det är jätte skönt så jag hinner blogga ;)
Idag är det onsdag och jag går till halv 3 ungefär så det är inte så länge. Har SO prov idag :p har inte tränat ett skit så det kommer ju att gå fintfint eller inte! :s haha jag har läst på lite men inget fastnar, jag fattar inte ett skit och jag orkar bara inte XD så är det lönt att försöka? neej :)
Skriver mera när jag kommer hem :) Önska mig lycka till på provet ;)(L)

SO prov imorgon.

Hejsan! ;)
Idag slutade jag halv 3 och fick skjuts hem av Elins morfar så kom hem tidigare än vanligt :)
Imorgon har jag ett stort SO prov och jag kan inte ett skit XD Det handlar om första världskriget och jag vet inte ens vad det är mer än dom kriga XD hahah.. så ja det kommer ju gå skit bra :)
Nu lyssnar jag på musik och orkar inte träna på provet XD hihi..
Bye! :D(L)


RSS 2.0