Strömavbrott

Sitter i soffan och slöar för vi har strömavbrott just nu och det är inte särskilt kul så sitter med pappas jobb data som har internet men vet inte hur det funkar :p
Annars var grannarna här igår så vi åt sallad med en massa saker i sen cheescake till effterätt.
Imorgon ska vi köra till Ystad för jag ska ta foto till mitt tågkort som jag måste ha när jag börjar skolan :)
Har något att göra varje dag nu i hela veckan så har fullt upp, hehe :)

KOm hem från Elin nyss

Kom nyss hem från Elin, de blev potatisallad & kött till middag och sen kladdkaka :)
Hon fick en massa presenter och av mig fick hon presentkort 150:- på H&M :)
Imorgon kommer grannarna över så de ska väl bli trevligt annars inget speciellt :p (L)

Sticker strax till Elin

Har nyss gjort mig i ordning och sticker till Elin om en halvtimme :) Annars händer de inte så mycket, skolan börjar väl snart och längtar verkligen inte.
har inte så mycket att skriva heller så detta får bli ett kort inlägg :) ha det bra allesammans! (L)

GRATTIS PÅ DIN FÖDELSEDAG ELIN! :D<3

Då var vi väl runt 6 år kanske? och nu 10 år senare :D

Imorgon fyller Elin år!

Imorgon fyller Elin år så ska till henne en stund och hennes släkt kommer vara där så det blir nice :)
Sen på lördag kommer grannarna in till oss och ska äta lite mat & umgås :) Annars längtar jag till nästa vecka som kommer bli toppen! :D På onsdag ullared sen torsdag hämta Gibson! :D underbaart! :)(L)

All out of love - Air supply


Gibson?

Onsdag idag och längtar så himla mycket till torsdag nästa vecka! :D kan inte dagarna gå fortare? :)
Vi funderar fortfarande på namnet Gibson och tycker det passar honom :)
Har några fler bilder på vovven fast var tvungen att ta bort mig för jag såg hemsk ut :) hihihi.





Han skulle slicka hela tiden i ansiktet :p



Här bet han i mitt hår xD


Nyss i Ystad

kom nyss hem från Ystad och har handlat något till Elin som fyller år på fredag :)
Handlade också ett par strumpbyxor till mig som behövdes sen 2 powerking och vi tog en lyxshake på max :)
Mamma gillar inte namnet "Svante" så vi ska nog byta namn och jag, jessica & tobbe tycker han ska heta Gibson såfall, riktigt gulligt namn och det passar han :) men vi får se och vi har bara 1 vecka på oss att bestämma för sen kommer han hit :D(L)

Lilla Svante!

Kom nyss hem, vi har varit och kollat på vår nya valp :D han är skit söt och verkligen jätte mysig :) han heter Svante och vi ska behålla de namnet så slipper vi komma på namn själv xD haha, dom som vi ska köpa han av har 9 hundar om man inte räknar med dom 7 valparna, sen har dom hästar, höns och katter tror de var allt :p shit asså :o dom är vana att gå själv och dom springer inte iväg så det är bra :)
vi ska hämta han på torsdag nästa vecka och längtar redan dit! :D
Lite bilder från idag :)

Valparna


En valp


Mamman till valparna







Pappan till valparna




Svante


Svante



Jag håller i Svante


Maaat :)



Cover



Go glass

Nu blir de go glass jag har gjort själv :D mycket fin! :)




R.I.P Amy Winehouse

14 september 1983 - 23 juli 2011
R.I.P






Kollar på valpen imorgon

Åker och kollar på valpen imorgon i Kristianstad så ska försöka fota den lite om jag kan :) rätt svårt att fota valpar för dom bara springer runt och inte står still men ska göra mitt bästa :p
Får åka in till stan i veckan för Elin fyller år på fredag denna veckan så ska köpa något till henne och välkommen hem till Sverige ;)
yesbox.. har inte så mycket att skriva så får avsluta här! (L)

Anel - skåneresan

Fredag idag och ska strax se en film men vet inte vilken än :)
Kan inte skriva mitt moppe prov fråns när skolan har börjat för de är fullt ända dit, lite trist fast jag kan läsa på mer.
längtar tills måndag när vi ska kolla på hunden :) den är otroligt söt och jag tror vi kommer köpa den men isåfall kan vi inte få hem den fråns början av augusti för då är den 8 veckor den 2 augusti och den 3 åker vi till ullared så får vi bli dagen efter ellr något men helt ok de med :)



failade på provet

Hallå! :)
Jag klarade inte mitt moppe prov idag så ska göra om det nästa vecka förmodligen så får läsa på lite till, det är riktigt sjuka frågor som nästan ingen klarar och dom är helt oviktiga :s fattar inte varför vi ska kunna sånt när vi bara ska kunna köra och veta hur man kör i trafiken och det kan jag.
Vi ska kanske köpa en hy hund :D Gå in på denna sidan för att se hundarna: http://www.blocket.se/kristianstad/Bordercollie_labrador_sheltie_valpar_35010982.htm?ca=23_8&w=0 riktigt söta är dom och isåfall ska vi ha en hane :) jag & pappa åker och kollar på dom på måndag nästa vecka och får hoppas på det bästa! :D(L)

1 år!

Har glömt säga att min blogg fyllde 1 år för 2 dagar sen :o
Grattis till den! :)(L)




Moppe prov imorgon

Gokväll :D
tisdag idag och håller nu på att färga mina ögonbryn (Y) :D
Ska skriva mitt moppe prov imorgon och har inte tränat alls idag men ska göra det strax & hoppas verkligen att jag klarar det. Elin ska skriva det 1 timme innan mig så får sitta och vänta på henne sen får hon vänta på mig i 1 timme xD skoj :D men sen kanske vi drar in till centrum ellr vad man ska säga :) kolla lite kläder kanske ellr äta inte vet jag men önska mig lycka till! :D(L)


4 veckor till skolan börjar!

Måndag idag och idag har jag inte gjort så mycket, var med Elin en stund innan så vi tränade lite på moppe provet som vi båda ska skriva på onsdag så hoppas verkligen vi klarar det. :)
Annars händer inte så mycket kul, om typ exakt 4 veckor börjar vi skolan igen, sjukt vad snabbt sommarlovet har gått och jag vill verkligen inte börja gymansium men det är ett måste, undra vem jag ska gå med. Men länktar verkligen till malmöfestivalen som jag och Elin går på varje år tsm, jag går nästan hela veckan för det är så skoj! :D(L)

Våra grannar ute på åkern

Har nyss ätit middag och var med Elin innan dess, vi tränade lite på moppe provet som vi snart ska skriva upp, spelade gitarr, satt ute i värmen och spelade lite kort & var ute med hennes hund så jag fotade våra grannar som står här ute på åkern :)





Tomas Ledin - Helt galen i dig

Har inte bloggat på ett rätt bra tag men har inte så mycket att blogga om.
Torsdag imorgon och känner bara för att göra något men vet inte vad? Åka och shoppa för mina pengar kanske? haha ne jag vet inte ;)
Men lägger upp en härlig låt istället :D



Släkten har åkt hem nu

Nu har släkten åkt hem och de stannade bara i 4 timmar men rätt lagom :)
Jag fick 900 kr och en gitarr som jag har velat ha, den är handgjord och en mycket dyr gitarr så det gillas :D Sammanlagt med alla pengar så har jag fått 2400 och det är inte dåligt :)


Gitarren

Outfit idag

Släkten kommer om en halvtimme och tänkte blogga lite innan fast har inte så mycket att säga :D
Rätt hyfsat väder så vi ska sitta ute fast vet inte hur varmt det är för jag har inte varit ute än :p men det ser fint ut :)

Min outfit idag






pimp myspace - Gickr
Make your own animation

lördag

Hallå! lördag idag men trodde det var söndag faktiskt xD
Duschade nyss och har satt mig här :D Mamma och pappa köpte ny tv typ förra veckan så den är uppe nu, en 46 tum ellr något sånt säger man? :p
haha iaf.. laddade ner filmen "Remember me" igår fast jag såg inte klart hela så tänkte se den nu :)
Annars får ni ha det bra! puss (L)

Älska mig

Kollade film innan "Älska mig", en riktigt hemsk film men ändå jävligt bra. Det handlar om en tjej som blir mobbad av alla och har inga vänner, till slut så orkar hon inte längre så hon ska ta livet av sig men hennes gamla kompis och en kille stoppar henne från att hoppa framför tåget så hon springer till badhuset och snubblar & slår i huvudet så hon drunknar men tjejen och killen kommer dit och drar upp henne ur vattnet och räddar hennes liv.
Riktigt hemsk är den och sånt händer på riktigt med. Värd att se!


Släkten kommer på söndag

Har inte mycket att skriva just nu, fredag idag och på söndag ska släkten komma hit för jag fyllt år så får förmodligen lite pengar och så :)

Lägger in bild på min pinne som jag fotade igår! :D(L)




Min dag.

Haft en underbar födelsedag med Elin :D hennes pojkvän följde inte med så det blev bara vi men helt ok det med :)
Gick hem till Elin innan vi åkte mot tåget, hon bjöd på kaka som hon hade bakat och lite coca & jag fick en present som jag visar i bild här nere snart ;)
Vi tog tåget till Malmö vid 1 och gick lite i affärer innan bion började, vi höll inte koll på tiden så vi höll på att missa bion men vi kom dit precis :) Bion var jätte rolig och verkligen värd att se! :D pingvinerna är bara för söta :)
Efter bion gick vi och åt på MC :)
Sen efter det gick vi ytterliggare in på H&M för Elin letade efter en kjol, men vi hittade en jätte fin klänning som vi båda testade så vi köpte den och det var på rea (Y)
Sen gick vi mot tåget & åkte hem :) verkligen en härlig dag och det hände lite roliga saker på vägarna men det behöver jag inte skriva här ;)
Tack för en bra födelsedag Elin! :)(L)

Tröja jag fick av Elin



Fotarmband som jag fick av Elin


Klänningen jag köpte

Fyller 16 år idag!

Har duschat redan och skrev nyss tack till alla på fb som skrivit :)
Idag blir jag en gammal tant enligt Elin :o hahahah jo vi närmar oss för varje år som går xD
Åker kl 1 till Malmö och bion börjar 3 så vi får traska runt i Malmö lite innan :)
Men nu ska jag gå och äta frukost och skriver mera när jag kommer hem! :D kommer bli en kanon dag! (L)

Poppers pingviner

Fyller år imorgon och ska då se bio med Elin och hennes pojkvän så tänkte avslöja vilken film vi ska se :)
Vi ska se Poppers pingviner, den verkar jätte rolig XD och pingviner är jätte söta ju & Jim carrey är bäst! :)




Chris Medina - What are words


Liseberg igår

Bloggade inte igår för jag var i Göteborg och det var jätte skoj! :)
Jag vaknade halv 6 på morgonen och duschade direkt, sen fixade jag mig och vi tog tåget från Rydsgård till Malmö 07:15 så var vi i Malmö 07:45, tåget till Göteborg skulle gå 08:10 men det blev inställt för Danmark har översvämning med vatten så det har varit klydd med tågen i helgen. Så vi fick ta ett tåg en timme efter men helt ok :) Vi satt 3 timmar på tåget och sen kom vi fram i Göteborg, vi tog spårvagn till liseberg och gick in, stannade där tills 6 på kvällen och tog tåget hem 19:10 så vi var framme i Malmö 21:55 ungefär sen tog vi tåget från Malmö till Rydsgård så vi var hemma 22:30 ungefär. Men dagen var jätte rolig och måste åka dit fler gånger :)

Tobbe vann mjölk choklad

Konstig pinne

Min ena pinne är helt konstig :O XD den har typ rullat ihop sig som en boll men tror den växer ellr något, typ ömsar :D trodde först den var död och tänkte kasta den men sen rörde benen sig XD haha tur det! :)


Ser ut som en räka! D:




Göteborg imorgon istället förmodligen

Kom hem från Elin nu och fick en tröja av henne som hon aldrig använt :) Tycker den är fin så tack så mycket :D
Skrev innan att vi åker till Göteborg på tisdag men det blir nog redan imorgon :o men det är skoj :) Det ska bli fint väder denna veckan så det är riktigt bra :D
Ska se bio med Elin och hennes pojkvän på onsdag och vi ska se en film som jag avslöjer på tisdag! :D mohahah :D



Happyface!

Jag skrev i förrigår om det kunde bli bättre och det blev det just. :D
På tisdag ska jag till Göteborg med Jessica och Tobbe & vi ska gå på liseberg :D sen på onsdag fyller jag år, nu kan det inte bli bättre? :o XD
Uuunderbart! :)
Söndag idag och ska förmodligen till Elin sen annars ska jag inte göra något idag :)
Jag är bara happyface! :D(L)


Shakira ft pitbull - Rabiosa


hemma

Hemma nu, jag handlade inget förutom bröd som vi behövde och Elin handlade kläder :)
Annars gick vi runt lite och kollade på lite olika saker :p
Har inte så mycket att skriva just nu. :)

In till Skurup.

Åker strax in till Skurup med Elin så mamma kör oss in till Rydsgård så vi tar tåget, vet inte när vi kommer hem men vi stannar inte så länge :)
Om 4 dagar fyller jag år! :D hiih.. Då blir det in till Malmö med Elin och förmodligen bio :) Har inte bestämt vilken bio än men tror jag vet ändå :p
Vi åker om 5 minuter så skriver mera när jag kommer hem! :)(L)

Blev inte Skurup idag

Hemma nu men det blev inte Skurup för vi mötte poliser på vägen så vi sket i det XD
haha vi drar dit imorgon istället :) polisen stannade hos våra grannar hos några killar som jobbar på ett hus, vet inte varför dom stannade där men antagligen jobba dom svart fast polsen verka inte bry sig, dom bara bråka lite. Så jag och Elin drog ner i byn istället och en granne började skälla på Elin för hennes hund kissade på hennes buskar, hundar gör sånt? XD hahah..
Ska strax äta kyckling som syrran lagar, mums! :)

Drar till skurup med Elin

Drar till Skurup med Elin om 30 min ungefär, skriver mera när jag kommer hem! :)

Överlycklig just nu!

Jag känner mig överlycklig just nu! :D
Jag fick nyss ett brev och där stod att jag kom in på barn- och firtidsprogrammet! :D jag trodde verkligen inte att jag skulle komma in för jag hade 2 IG men jag gjorde det :D och inte bara de, jag fyller år om 5 dagar och jessica är i Malmö så hon köper en cheesburgare med sig hem till mig! :D underbart! (L)
Kan det bli bättre?! :D

RSS 2.0